• Bildnis eines Wesens, 1988, Öl auf Leinwand, 40 × 35 cm
  • Arkadische Landschaft, 1989, Öl auf Leinwand, 38 × 92 cm
  • Die Seherin, 1991, Öl auf Leinwand, 100 × 78 cm
  • Bildnis dreier Wesen, 1992, Öl auf Leinwand, 190 × 144 cm
  • Bildnis eines Wesens, 1993, Öl auf Leinwand, 62 × 44 cm
  • Bildnis eines Wesens, 1990, Öl auf Leinwand, 54 × 38 cm
  • Beim Tempel der Winde, 1994, Öl auf Leinwand, 92 × 137 cm
  • Beim Tempel der Winde, 1998, Öl auf Leinwand, 134 × 92 cm
  • Bildnis eines Wesen, 1995, Öl auf Leinwand, 148 × 112 cm
  • Die Treppe, 1998, Öl auf Leinwand, 92 × 46 cm
  • Imaginäres Portrait, 1999, Öl auf Leinwand, 17 × 12 cm
  • Dialog, 2000, Öl auf Holz, 56 × 38 cm
  • Am Dunkelquell, 2002, Öl auf Holz, 74 × 40 cm
  • Gestalten vor einfallendem Licht, 2006, Öl auf Leinwand, 70 × 50 cm
  • Die Schale, 2006, Öl auf Leinwand, 98 × 83 cm
  • Am Abhang, 2007, Öl auf Leinwand, 28 × 20 cm
  • Engel der Schwelle, 2007, Öl auf Leinwand, 28 × 20 cm
  • Schwebendes Paar, 2007, Öl auf Leinwand, 56 × 40 cm
  • In der Flamme, 2007, Öl auf Leinwand, 48 × 36 cm
  • Prophet, 2006, Öl auf Leinwand, 70 × 53 cm
  • Prophet, 2007, Öl auf Leinwand, 74 × 50 cm
  • Bildnis eines Wesens, 2008, Öl auf Leinwand, 70 × 50 cm
  • Besuch eines Vogels, 2008, Öl auf Leinwand, 30 × 24 cm
  • Wanderer zwischen den Welten, 2007, Öl auf Leinwand, 35 × 25 cm
  • Das Schiff, 2009, Öl auf Leinwand, 98 × 70 cm
  • Imaginäre Stadt, 2009, Öl auf Leinwand, 96 × 60 cm
  • St. Georg, 2012, Öl auf Leinwand, 44 × 29 cm
 
 

“I understand painting and sketching as acts of disclosure, like fog that gradually lifts, allowing a landscape to be seen through it. This obscuring mist would correspond to the whiteness of the canvas or paper. But making visible an invisible world isn't a mechanical process:  rather, it is an ongoing dialogue, an exchange, and also a wrestling with the form. The resulting pictures pursue no particular ideological intention; they seek neither to illustrate nor to recount something that could also be expressed in words. They are hymns to beings that exist in another rhythm of space and time, beings that can embody themselves as plants or animals, landscapes or human faces.”

Fritz Hoerauf´s art is visionary, drawn with  high precision in both perspective and detail. His modus and style are related to romantic art, symbolism, surrealism and phantastic realism. He draws and paints with the skill of a Renaissance master,  while travelling through the dimensions of a timeless world.

New Release

Gemälde, Zeichnungen, Plastiken, Architektur
 
 

Paintings, Drawings, Sculptures, Architecture

Fritz Hörauf’s motifs are mythic landscapes, paintings, portraits and architectures. Envisioned places and faces, and abstract folded forms of figures and sketches, point toward a coherent system and toward intimations from myths, religions and lost cultures. This volume traces a  widely branching  system.

You will find an almost complete translation of the contents of the book of Fritz Hoerauf in the listed Pdfs, if you click  "Texts/Interviews".

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